5 Ağustos 2015 Çarşamba

Ay nid a daktır

          Hava sıcak ve iki haftadır üç kepçe gar gar gar durmadan, hemen karşımızdaki binaları ortadan kaldırmaya çalışıyor. Tozu, sıcağı, dumanı, sıcağı, çürük beton konusunu -kapı pencereyi açarsam tabii- ve sıcağı hesaba katmasam bile gürültü tek başına beni mahvetmeye yetiyor. Protein almalıyım. belki kilox1.
          Çalışmalııııı. Olur olmasına da yukarıda saydıklarımın  üstüne hayal kırıklıklarımı, başarısızlıklarımı ve hatalarımı işin içine katınca da çalışmak ızdıraplı bir hal alıyor. Gerçi malzeme bolluğu içindeyim ama yine de ben bu hikayenin edilgen tarafıyım ve  sorun yaşıyorum.
         Kaçmalı buralardan. Bu arada günlük kilox0,40- 0,80 gr protein iş görür. Mümkün olduğunda enerjiyi proteinden almak lazım, bir nevi diyet. Kaçmalı, evet, mesela başka bir ülkeye. Dilini hiç duymadığın, kültürünü bilmediğin bir ülkeye. Rahat edebilirsin. En azından hiçbir zaman güvenemeyeceğin lavuklar arkandan konuştuklarında ne dediklerini anlayıp üzülmezsin. Denesene. Pışık. Sen dene.  Protein, özellikle yumurta, içindeki vitaminlerle birlikte sinirlerini yatıştırır. Ama sıcakta fazla yememek lazım. Hepi topu 7 gr, sadece beyazını tercih etmeli.
         Kaçma bence. Etrafındaki dümbelekleri gerim gerim gerip çatlayana kadar bir tempo tuttur. Onlar çatlayana kadar. Zira senin bu işten zevk alman esas. Zevk alacaksın ki yapmaya devam edeceksin, ellerin zevkten kanayana kadar...
         Ne olacak sonra? Kendi kendine tatmin mi? ohhh, mis, devam et, çökene kadar devam et. Kırmızı şapkalı bir herif vardı, idmanlardan sonra "sakın ha" derdi, gidin sadece yatın ve dinlenin...
         Bazen aynaya bakıp kızıyorum, diyorum ki; bu kadar soysuzun uğraştığı bir şey ne kadar soylu bir uğraş olabilir ki? Her kafadan bir ses. Haksızlık ediyormuşum. Eh, onlar değil de ben mi haksızlık ediyorum? Bu ülke tinerci gördüğü zaman korkudan eli ayağına dolanan ama tinerciler üzerine güzellemeler yazan adamlarla dolu. Sonra bunlara laf anlatmaya çalışmak mı?.. Da da da daktır. ay nid a daktır.
         Sağcısın, solcusun, batılısın doğulusun... En beteri sanat, bu ülkede yönlerin altında kalmış ve onu oradan almak kolay iş değil. Herkes paranoid şizofrene dönmüş durumda, yönlerde kaybolduklarını fark edemiyorlar. Sorsana; ahh her şey sanat için. Yumurta en güzeli bence ama süt de fena sayılmaz.
        Neyse hava sıcak, yalnızım ve kepçe çalışıyor. En güzel protein lor peynirinde. Gerçi o da değişken süt kesiğinden yapılan olduğu gibi peynir altı suyundan yapılan da var. Ama en sağlamı, temiz, yağ yok.  Bozulmadan yemek lazım. Bozuk olan her şeyden de kaçmak. Çaktın mı? Neden proteinden bahsediyorum iki saattir? ayrıca sandığın gibi bir daktır değil o. ay nid a daktır.
       Uyan artık! Bak ya, sandığın gibi değil dedim...
 
 

Hiç yorum yok: